باغ موزه اکبریه بیرجند از مجموعه‌های فاخر کشور است

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: باغ موزه و عمارت جهانی اکبریه بیرجند جزو مجموعه‌های فاخر کشور است اما کمتر شناخته شده و صندوق برای معرفی این اثر تاریخی و مهم استان اعلام آمادگی می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا، شهاب طلایی شکری یکشنبه شب  ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ درحاشیه بازدید از باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند بیان کرد: خراسان جنوبی استانی غنی و دارای سابقه تاریخی اعم از شخصیت‌های ملی، ادبی و تاریخی است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور  ادامه داد: این در حالیست که جاذبه‌های تاریخ و فرهنگی این استان برای کل ایران شناخته نشده است لذا برای معرفی و تبلیغ بیشتر این استان در موضوعات مختلف همکاری می‌کنیم.

او اظهار کرد: بسیاری از مردم کشور نمی‌دانند چنین مجموعه‌ای با این زیبایی و روایتگری خوب در این استان وجود دارد.

طلایی شکری تاکید کرد: صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با سفر به خراسان جنوبی در صدد آن است تا بناهایی که قابلیت واگذاری به مردم دارد را شناسایی کرده و سرمایه‌گذار جذب کند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ادامه داد: برای رویدادهایی که قرار است در نیمه دوم سال جاری در دولت چهاردهم در استان یا مراکز نمایشگاهی دیگر استان برگزار شود همفکری و کار اجرایی انجام خواهیم داد.

او عنوان کرد: صندوق حمایت‌های مادی و معنوی خود را از رویدادهای این استان برای توسعه و ترویج برند استان و معرفی جاذبه‌های گردشگری انجام خواهد داد.

طلایی شکری گفت: رسالت ما در صندوق این است که در دولت چهاردهم و وفاق ملی مناطق کمتر شناخته شده را با استفاده از ظرفیت‌هایی که داریم معرفی کنیم.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور  افزود: به  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم تا این استان را برای برگزاری رویدادها، حضور در نمایشگاه‌ها و مشارکت در جشنواره‌ها حمایت کنیم تا زمینه معرفی بیشتر استان فراهم شود.

او با سفر به خراسان جنوبی امشب از دهکده گردشگری بادامشک بیرجند بازدید می‌کند.

طلایی شکری همچنین در سفر دو روزه به این استان، فردا از بافت تاریخی بیرجند و باغ و عمارت تاریخی رحیم آباد بیرجند بازدید می‌کند و در نشست تخصصی واگذاری بناهای تاریحی استان به سرمایه‌گذاران و فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز شرکت خواهد کرد.

خراسان جنوبی ۹ اثر جهانی، هزار و ۵۵ اثر ملی، سه هزار و ۶۵۵ اثر شناسایی‌شده دارد و از ۲۶ پایگاه جهانی در کشور، استان خراسان جنوبی دارای چهار پایگاه میراث جهانی و پنج پایگاه ملی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403073002094
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha